Friday, August 21, 2009

Memories of Tempura



Hi. This is chikae ella, an officer of Tempura SIM

One year and three months has passed since Tempura was opened. It could be a time to have a houseful of memories. Sure, we have an unforgettable SL friend.

Her name is 5959, a Japanese movie director. She is a cheerful and intelligent woman with outstanding talent, signed up many movie contests in SL and won the grand prizes.

The 5959 was kind enough to shoot a beauteous movie drama using Tempura as the stage. Her amazing camerawork fully commanded the golden light and color that is the characteristics of Tempura. We heaved a sigh of admiration for her talent and taste.

But, Miss 5959 left SL on the sudden. Nobody knows the reason. All we have is her work, and a sad feeling that we lost a friend. The movie titled “MIWAKU (fascination)” still continues to be fresh and super, and worthy of admiration by people from all over the world.
Now we will present the movie for you, also in order to keep the memory of Miss 5959.

Title: “MIWAKU (fascination)”
Director and the heroine princess: Miss 5959
Cat the guide: nekocyan Dyrssen



Story:
In a magical forest, a beautiful princess awoke. She was guided into a castle hosted by a cat. Is this a dream, phantasm, or preform?
Showed up out of nowhere, a mysterious gentleman. Two getting a charge out of dancing, carrying a torch for love. Then came a time to black out.
Surfaced from unconsciousness, the princess relaxes herself at the lotus field together with the cat, envisioning the incident in the castle. Was it, or also the beauteous place Tempura itself, a dream, phantasm, or preform of …?

Picture is worth a thousand words.
Please watch this movie as your own story, and try to be “fascinated”.


:::てんぷらの思い出:::

こんにちわ てんぷらシムオフィサーのchikae ella です。

てんぷらがオープンして、すでに1年3ヶ月になります。もうそろそろ沢山の思い出が積み重なってもいいころですよね。ええ勿論、私たちにも忘れられないSL友達が存在しました。

彼女の名は5959さんといって、日本人の映像監督でした。その才能は飛びぬけていて、いつもSL内の動画コンテストに応募して優勝を勝ち取っていた陽気な才女でした。

その5959さんがてんぷらを舞台に麗しのムービードラマを撮ってくださったのです。彼女の見事なカメラワークは、てんぷらの特長である、黄金の光と色を見事に支配して見せてくれました。私たちは彼女の才能とセンスに感嘆のため息を漏らしました。

けれど5959さんはある日突然SLを去ってしまいました。その理由は誰にもわかりませんでした。後には、友を失った私たちの悲しい気持ちと、彼女の作品だけが残されたいました。「魅惑」というタイトルのそのムービーは、今見ても新鮮で素晴らしく世界の人に見ていただいても恥ずかしくないものです。
私たちは5959さんとの思い出を忘れないためにも、ここでムービーを公開させていただくことにしました。


タイトル --「魅惑」

監督及び主人公の姫...5959さん
案内の猫............nekocyan Dyrssen

物語
幻想的な森の中、目覚める美しい姫。猫に導かれてお城の中へ、、、。これは、夢か現か幻か。そこへ突然現れた謎の殿方。ダンスに興じる二人、燃え上がる恋の炎、そして訪れる奈落のとき。
ふたたび眠りから覚めた姫は、はす畑で猫とともにくつろぎ、思いをはせる。お城でのあの恋は、いいえもしかしたらてんぷらという麗しの場所すら、夢か現か幻想か、、、。


百聞は一見にしかず。

このムービーをあなた自身の物語として「魅惑」されてみてください。


Photograph by kikunosuke Eel